Garden Route - Reisverslag uit Garden Route, Zuid-Afrika van Laura Sijmons - WaarBenJij.nu Garden Route - Reisverslag uit Garden Route, Zuid-Afrika van Laura Sijmons - WaarBenJij.nu

Garden Route

Blijf op de hoogte en volg Laura

27 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Garden Route

Hallo allemaal,

Als eerst kan ik beginnen met heel goed nieuws! Ik krijg bezoek van mijn lieve broer en zijn vriendin. Het is nu eindelijk zeker. Met hen ga ik het krugerpark bezichtigen en de omgeving van Kaapstad.
Nooit gedacht dat ik het zo fijn zou vinden om bekende mensen om me heen te hebben. Maar ik kan niet wachten tot dat ik het mooie land kan delen met bekende.

De afgelopen weken waren zoals gewoonlijk heel chaotisch. De kinderen hadden hier in grabouw vakantie. Vanuit Child Welfare organiseren wij dan een holiday week. Elke dag is er een activiteit te doen voor de kinderen. Dit hebben wij georganiseerd met de Nederlandse studenten. Het weer was net als is Nederland. Het regende een aantal dagen dus we hebben 2 dagen film gekeken en 2 dagen buiten gespeeld. Vorige week was het dan eindelijk zo ver. Ik heb training gehad met de family enrichment group. Vanaf nu ga ik proberen elke vrijdag bij de bijeenkomst aanwezig te zijn. Vrijdag is mijn vrije dag dus dat is ook fijn gepland. Maar ik wil deze groep graag doen dus ik ga proberen toch te komen.

Verder heb ik de afgelopen weekenden rustig aan gedaan omdat ik dit weekend de gardenroute heb gedaan. De afgelopen weekenden ben ik nog wel een avondje uit geweest in kaapstad en we hebben bij paddy de rugby wedstrijd gekeken. De halve finale. Voor hun is deze sport het zelfde als voor ons voetbal. Het was dus erg gezellig en leren steeds meer de regels van het spelen van rugby.

Dit weekend heb ik road trip gemaakt samen met Sophie en Marlous. Het begon alleen niet goed. Woensdagnacht heb ik de hele nacht wakker gelegen van de pijn. Wat het precies was wist ik niet maar mijn tanden deden zeer en als ik ging liggen begon mijn kaak te kloppen. Ik ben donderdag ochtend naar de dokter gegaan. (Dit was weer een hele ervaring) Hij zei dat mijn verstandskies door kwam en die geen ruimte had. Ik kon het me bijna niet voorstellen dat het dat was omdat mijn pijn hoger zat. Maar toch kreeg ik pijnstillers en een antibiotica. Na het doktersbezoek heb ik toch besloten om mee te gaan. Donderdag hebben we de hele dag in de auto gezeten dus was er voor mij tijd om even bij te slapen.

Maar ondanks het niet zo leuke begin heb ik toch een heel fijn weekend gehad zonder pijn.
Donderdag zijn we vanuit Grabouw naar Knysna gereden. Onder tussen zijn we gestopt bij kaap Agulhas het zuidelijkste puntje van Zuid-Afrika. Eenmaal aangekomen bij het hostel hebben we wat gegeten en zijn op tijd naar bed gegaan voor de spannende dag zou komen.

Vrijdag zijn we om 9 uur vertrokken uit het hostel en zijn we naar het olifanten park gegaan. Sophie wou heel graag op een olifant rijden maar deze waren helaas voor haar al volgeboekt. We mochten wel de olifanten voeren en aaien. Na de olifanten zijn we door gereden naar bloukrans. Hier heb ik de meeste bijzondere, enge, adrenaline volle ervaring gehad. Samen met Sophie en Marlous ben ik van de hoogste bungy jump bridge afgesprongen. Deze is 216 meter hoog. Ik was zo gespannen maar ik zou en moest van die brug af springen. Doen ze me hadden vastgebonden aan het touw en ik naar voren moest lopen ging er even door me heen waar ik in godsnaam mee bezig was. Waarom zou ik van die brug afspringen maar voor dat ik hier echt over na kon denken zweefde ik al in de lucht. Dit was de meeste bizarre ervaring die ik ooit heb mee gemaakt. Toen ik eenmaal om hoog kwam kon ik niets anders doen dan lachen en gillen. We zeiden alleen maar tegen elkaar we hebben het gedaan.
Vrijdag avond zijn we op tijd na bed gegaan omdat we fit wouden zijn voor de andere dag.

Zaterdag zijn we weer om 9 uur vertrokken van het hostel in Oudtshoorn. We hebben de cango caves bezocht. Dit was mooi om te zien. Maar hoe verder we de grot in kwamen hoe minder interessant het werd. Daarna waren we onderweg naar de ostrichfarm maar we zagen een bordje met rust en vrede met een waterval. We dachten laten we daar even heen rijden. Na 20 minuten offroad rijden kwamen we bij een 18 meter hoge waterval. Deze spontane actie was de moeite zeker waard.
In de middag zijn we naar de Ostrichfarm gereden en hebben hier een rondleiding gehad. Onze kleine meisje Sophie heeft een Ostrich mogen voeren en er op rijden. Na de teleurstelling van de olifant maakt dit toch veel goed!
Zaterdagavond was de finale van de rugby. Deze hebben we in een kroegje/restaurantje in Oudtshoorn gekeken. Daarna hebben we wat gedronken met de local people daar en een aantal biertjes gedronken.
Toen we eenmaal thuis kwamen heb ik de grootste spin gezien in me leven. Hij was zo groot als je handpalm. Hij zat in de kamer waar we in sliepen. We waren onderweg om hulp te halen maar toen dacht Sophie dat ze hem wel dood kon slaan. Door haar klap miste hij alleen een poot. De spin was er van door en we konden hem nergens meer vinden. We hebben de hele kamer op zijn kop gezet om hem te doden. Alle nagekeken spullen hadden we op de gang gelegd. Omdat wij natuurlijk zoveel herrie maakte kwamen er mensen kijken en vroegen wat er aan de hand was. Het bleek een Nederlandse familie te zijn. Deze mensen hebben ons geholpen om de spin te vinden en uit eindelijk vonden we hem onder een ander bed in een hoekje.

Na een “heerlijke” nacht rust zijn we zondag weer terug naar huis gegaan. We hebben een kleine omweg genomen via de swartbergpas. Dit is een pas die 40 km lang is. Vanaf de pas had je een mooi uitzicht. Maar na een half uur zagen we alleen maar bergen die telkens het zelfde waren. Dus na een uur was de lol er wel af en wouden we graag weer naar een verharde weg. Dit duurde helaas iets langer dan we hadden verwacht. We hebben die 40 km uit eindelijk in 2 uur gereden.

Het grappige is dat je in de toeristische plaatsen overal Nederlanders tegen komt. Dit hele weekend zijn we overal waar we waren Nederlanders tegen gekomen behalve bij de Ostrichfarm. Dit was het enige moment dat de we even omringd waren met mensen die ons niet verstonden.
Het is zo bizar dat waar je ook bent en waar je ook gaat er altijd Nederlanders zijn.

Hoe is het weer bij jullie? Al echt herfst? Het is zo raar dat ik op mijn computer en telefoon zie staan dat het oktober is en de temperatuur hier 26 graden is. Het zal wel even wennen zijn om mijn verjaardag, kerst en oud & nieuw te vieren met deze temperaturen. Maar ik heb er zin in.
Owja!! Denk ook belangrijk om te weten. Bij jullie is de tijd verzet maar hier niet. Het is dus hier een uur later. Het scheelt niet veel maar toch! Bij mij is het eerder oud en nieuw, maar het zal waarschijnlijk ook eerder zijn afgelopen.

De aankomende maanden zullen jullie niet zo veel bijzonders van me horen. Ik ga naar stage en in de weekenden ga ik niet heel veel bijzonders doen.
Het afgelopen weekend heb ik veel gedaan dus ik ga nu maar weer even me focussen op me stage en zorgen dat dit nu eindelijk goed gaat lopen.

Dikke kus en Veel Liefs.


  • 27 Oktober 2014 - 16:01

    Gerrie En Kees:

    Lieve Laura, met veel interesse, spanning en plezier je verslag gelezen. Wat een ervaring voor het leven bouw je hier op. Herinneringen voor later moet je NU maken. Het bungee springen, de mooie natuur en "wilde" dieren van Afrika, wat een belevenis. leuk dat broerlief met vriendin ook komen.
    Liefs en nog veel genieten zou ik zo zeggen, want...... geniet van het leven, het duurt maar even.
    Gerrie en Kees.

  • 27 Oktober 2014 - 20:58

    Mike:

    Super meid♡

  • 21 November 2014 - 11:17

    Hermen:

    Hoi Laura,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en ik wens je een hele fijne dag toe!

    Groetjes,

    Hermen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 28 Juni 2014
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 7196

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2014 - 01 Juli 2015

Avontuur in Zuid-Afrika

Landen bezocht: