Eerste week. - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van Laura Sijmons - WaarBenJij.nu Eerste week. - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van Laura Sijmons - WaarBenJij.nu

Eerste week.

Blijf op de hoogte en volg Laura

16 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Grabouw

Hallo lieve mensen,

Vanuit Zuid-Afrika weer even een berichtje om jullie jaloers te maken. De eerste week zit er alweer bijna op. Morgen nog een dagje en dan begint mijn stage. De eerste week ga ik met Viola mee om te kijken wat mij het leukste lijkt. Er zijn verschillende projecten waar ze mijn hulp kunnen gebruiken. Zodra ik weet welke projecten ik ga doen laat ik het jullie natuurlijk weten.

Maar ik zit hier natuurlijk al week en heb al heel veel dingen gezien en gedaan. Vrijdagavond kwam ik hier pas laat aan. Ik was pas om 12 uur in het huis dus ben maar meteen gaan slapen zodat ik het weekend nog had om leuke dingen te doen. Zaterdag wouden we naar Cape Town maar er was een demonstratie dus we zijn gaan kijken in de omgeving. Eerst zijn we naar Hout Bay geweest en daar konden we zeeleeuwen aaien en er waren hele leuke marktjes waar we even rond hebben gelopen. Daarna zijn we verder gereden naar het strand waar je op rotsen kon klimmen. Vanaf hier had je natuurlijk zoals altijd in Zuid-Afrika een heel mooi uitzicht.
Zondag zijn we naar Franschhoek gegaan en daar heerlijke wijn geproefd. Voor een wijnproeverij betaal je hier 3/4 euro en je krijgt dan 4 wijntjes. We zijn op een wijn boerderij geweest zoals je het je ook voorstelt. Super mooi gelegen en lekkere wijn.

Maandag begon onze introductie week. We hebben veel voorlichting gehad, onze stagebegeleiders ontmoet en elkaar leren kennen. Daarnaast hebben we natuurlijk ook nog leuke dingen gedaan. Afgelopen donderdag zijn we met ze alle naar Cape Town gereden met een tourbus en de tourist uitgehangen. We hebben een rondje gereden en alle mooie plekken gezien.
Woensdag hebben we een kijkje genomen in de township van grabouw wat eventueel mijn werkplek zou kunnen worden. Ik schrok er van maar het leek me een ontzettende uitdaging.

Dit weekend zijn we op teambuildingskamp geweest. Back to basic. Het waren gezellige dagen maar wel slopend. We hebben moesten klimmen, vlotten bouwen en teamspelletjes spelen.
We hebben ook de stormbaan moeten trotseren. Je moest een parcour afleggen met je team en dat zo snel mogelijk. Een van de onderdelen was dat je door het water onder het net door moest tijgeren. Na het spel voelde ik opeens wat kriebelen in mijn bh. Bleek het een worm te zijn die het fijn vond om me even te knuffelen.

Het erf waar ik woon is erg gezellig. Ik woon samen met viola en Jordy in George 3. Het is echt een groot huis waar ik het aankomende jaar zeker wel kan vertoeven. Het enige waar ik aan moest wenen is dat je stroom en water bij de supermarkt moet halen net als prepaid beltegoed.
Samen met een aantal andere van het erf zitten we elke avond lekker voor de openhaard. Je hebt hier geen tv dus je moet je op een andere manier vermaken. Dat wordt dus veel spelletjes spelen.

Mijn oud telefoonnummer gebruik ik nog steeds voor WhatsApp. Als ik thuis Wi-Fi heb kun je me daar op bereiken. Daarnaast heb ik een Afrikaans nummer. Maar liever niet naar dit nummer bellen omdat het me echt veel geld kost. Maar in noodgevallen kunnen jullie me natuurlijk bellen. Mijn nummer is +27606835744.
Vele van jullie hebben naar mijn adres gevraagd maar het huis waar ik woon heeft geen huisnummer dus ook geen brievenbus. Je kunt post en pakketjes sturen naar mijn areacoach Paddy sturen. Hij zorgt dat ik het krijg. Het adres krijgen jullie zo snel mogelijk te weten.


Ik hoop dat ik jullie me verhaal beetje snappen en ik voldoende heb verteld over de eerste week. Ben niet zon held in schrijven.
Iedereen nog een fijne vakantie en een fijne introductie week!!

xx Liefs.

  • 16 Augustus 2014 - 19:20

    Gerrie En Kees:

    Mooi verhaal Laura en heel leuk om te lezen. Veel suc6 met je stage en wij kijken uit naar het vervolg op deze site. Groetjes van ons uit Lochem.

  • 16 Augustus 2014 - 19:46

    Roos:

    Hoi Laura,

    Wat een leuk verhaal, klinkt alsof je al aardig aan het wennen bent. Door onze vakantie heb ik helaas geen gedag kunnen zeggen, maar ik ga je natuurlijk wel volgen via je waarbenjij! Heel erg veel plezier en hopelijk ga je daar veel genieten tijdens en naast het harde werken.

    Dikke kus, Roos

  • 16 Augustus 2014 - 20:26

    Papa En Astrid:

    Super leuk Laura! We kunnen niet wachten op het volgende verhaal en foto's.

    Ons is lief vir jou XXX <3

  • 16 Augustus 2014 - 21:05

    Mike:

    Je hebt me jaloers gemaakt! Heerlijk, enjoy babe xx

  • 16 Augustus 2014 - 21:05

    Mike:

    Je hebt me jaloers gemaakt! Heerlijk, enjoy babe xx

  • 16 Augustus 2014 - 21:30

    Richie:

    Hey Laura, lang geleden maar u nog niet vergeten! !

    Ik ben echt super blij voor u dat je deze kans hebt gekregen!
    Geniet vollop van Afrika... 1 van de enigste plaatsen nog over waar mesen u accepteren voor wie je bent en niet voor uw job,geld of wat dan ook! Ik wens je een super leuke ervaring met veel ups en zoweinig mogelijk dows!

    Groetjes Richie!!

  • 17 Augustus 2014 - 08:45

    Marja:

    Super ik ben blij dat het goed gaat, maar dat had ik via de wapp al gemerkt. Alleen dat ding achter jou trui.
    Brrrrrr alles bij elkaar gegild???? Nou ik wel :-) gr van ons

  • 17 Augustus 2014 - 15:07

    Mea:

    Jaa ik heb je verhaal ook gelezen inmiddels haha! Klikt alsof je helemaal gesetteld bent!
    lekker soort survival gehad inclusief de lokale insectenbevolking dus haha!

    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 28 Juni 2014
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 7206

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2014 - 01 Juli 2015

Avontuur in Zuid-Afrika

Landen bezocht: